توسط حوا شیشه گر, M. D. , الیزابت Ko و M. D. اندروز McMeel پیوند

سلام دکتر: من 19 سال و من روشن به رژیم غذایی وگان شش ماه پیش. من دقیق در مورد گرفتن به اندازه کافی ویتامین B12. برخی از دوست دختر من می گویند آن است که مهم است و بدن خود را می سازد همه B12 نیاز دارید. آیا این درست است ؟

خواننده عزیز: این مسئله جدی است و پاسخ این است که هیچ چیزی دوستان خود را به شما گفتن در مورد ویتامین B12 درست است. در واقع خود را از مشاوره شما قرار می دهد و هر گیاهخواران که توجه به آن در معرض خطر است. اولین و ویتامین B12 است حیاتی برای سلامت خوب است. (بیشتر در مورد که در یک لحظه.) و بدون بدن نمی تولید آن است. که باعث می شود آن را ضروری است برای هر کس پیروی از یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه به گرفتن کافی B12 یک اولویت است.

برای کسانی که آشنایی با ویژگی های یک رژیم غذایی وگان مانع حیوانی مواد غذایی مبتنی بر. که به معنی بدون گوشت, ماهی, غذاهای دریایی, فرآورده های لبنی و تخم مرغ است. این محدودیت نیز پوشش عسل که می آید از زنبور عسل و ژلاتین یک پروتئین به دست آمده از استخوان و بافت همبند از حیوانات اغلب گاو و یا خوک. چون B12 به طور طبیعی در دسترس تنها در عمده محصولات حیوانی که گیاهخواران نمی خوردن به اندازه کافی روزانه می شود هدف.

پس چه B12 دقیقا ؟ این پیچیده ترین از 12 ویتامین های گروه B است و به عنوان ویتامین ضروری. این بدان معناست که بدن به آن نیاز دارد ولی آن را ندارد. به جای B12 است که تولید شده توسط باکتری های خاصی که شکوفا در روده microbiomes از حیوانات. این B12 آنها ایجاد می شود توزیع شده در سراسر بدن حیوان که در آن آن را متصل به پروتئین است. زمانی که شما غذا خوردن یک تخم مرغ نوشیدن مقداری شیر یا یک برگر, فرآیند هضم غذا منتشر B12 از پروتئین حیوانی و باعث می شود آن را در دسترس برای بدن خود را به استفاده از. ویتامین ضروری برای طیف گسترده ای از توابع درگیر با شکل گیری طبیعی سلول های قرمز خون مناسب برای عملکرد سیستم عصبی و سنتز DNA.

یک کمبود B12 می تواند در نتیجه مزمن ضعف; مسائل روانی مانند فقیر تفکر سردرگمی و یا افسردگی; تپش قلب; از دست دادن بینایی; خستگی; درد و سوزن سوزن شدن در اندام; از دست دادن تعادل; ضعف عضلانی یا مشکل در راه رفتن. و آن را فقط گیاهخواران که در معرض خطر هستند. سن افراد خود را در سیستم گوارشی کمتر کارآمد در استخراج مواد مغذی. کسانی که با مسائل مربوط به دستگاه گوارش مانند بیماری کرون یا سلیاک, بیماری اختلالات سیستم ایمنی مانند لوپوس و یا قبرهای بیماری و کسانی که تا به حال عمل جراحی دستگاه گوارش نیز در افزایش خطر کمبود B12.

پس چقدر B12 نیاز داریم ؟ به طور متوسط برای نوجوان و بزرگسال, شماره سحر و جادو است 2.4 میکروگرم در روز است. زنانی که تغذیه با شیر مادر نیاز به 2.8 میکروگرم در روز است. این ویتامین در دسترس است برای گیاهخواران در مکمل های ویتامین; غنی شده محصولات غذایی مانند غلات و برخی از کارخانه شیر و مخمر; و با نسخه پزشک. این ویتامین آ است که در بدن ذخیره می شود بنابراین بهتر است به آن را دریافت روزانه.

اگر شما مطمئن نیستید در مورد خود B12, وضعیت خود را به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می توانید سطح خود را با یک آزمایش ساده خون.

ارسال سوالات خود را به askthedoctors@mednet.ucla.edu.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de