عکاسی تبلیغاتی چیست؟

وقتی به تبلیغات نگاه می کنید ، اولین چیزی که متوجه می شوید چیست؟ آیا این نوشته در تبلیغ است؟ احتمالا نه. اگر مانند اکثر مردم هستید ، ابتدا متوجه تصاویر می شوید. اغلب اوقات تصاویر موجود در یک تبلیغات همان چیزی است که نگاه مردم را به سمت آن جلب می کند و این تصاویر معمولاً تعیین می کند که آیا افراد به مطالعه تبلیغات ادامه می دهند یا خیر. استفاده از گرافیک ، مانند عکاسی ، در تبلیغات اغلب می تواند شانس نگاه مشتری به آن را بسیار افزایش دهد. عکاسی تبلیغاتی شامل عکس گرفتن از محصولات یا خدمات است.

 

این عکس ها نه تنها باید بسیار با کیفیت و جذاب باشند ، بلکه باید جالب و چشم نواز باشند. آنها نه تنها باید مصرف کنندگان را متوجه تبلیغ کنند ، بلکه همچنین باید مشتریان را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند. به چند روش می توان از محصولات و خدمات برای تبلیغات عکس گرفت.

 

می توانید از محصولات هنگام استفاده یا در پس زمینه خالی عکس بگیرید. برای افزودن علاقه بصری و ایجاد کنجکاوی در مصرف کنندگان ، می توان از محصولات در موقعیت های غیرمعمول یا مناطق نیز عکس گرفت. عکاسی از خدمات ممکن است کمی دشوارتر باشد ، اما می توان این کار را انجام داد. به عنوان مثال ، تبلیغات یک سرویس ممکن است شامل عکسی از زندگی بدون خدمات باشد. از عکسهای چاپلوس خود متخصصین خدمات نیز می توان استفاده کرد. از عکسهای تبلیغاتی اغلب در تبلیغات چاپی مانند تبلیغات روزنامه و مجله استفاده می شود. این عکسها ممکن است در تبلیغات آنلاین ، بیلبورد ، موبایل و حتی تبلیغات تلویزیونی نیز وجود داشته باشد.

 

یک عکاس تبلیغاتی چه کاری انجام می دهد؟

برای اینکه ایده خوبی درباره نحوه عکسبرداری از عکس های یک محصول یا خدمات بدست آورد ، ابتدا باید بفهمد که به چه نوع عکسهایی نیاز دارد. برای این کار ، او معمولاً قبل از شروع تیراندازی با مشتریان خود ملاقات می کند. در طول این جلسه ، مشتری باید در مورد اینکه به دنبال کدام سبک عکس است و می خواهد تبلیغاتش چه پیامی را منتقل کند ، برای عکاس کاملاً روشن کند. یک عکاس تبلیغاتی پس از دریافت ایده ای خوب از آنچه مشتری خود به دنبال آن است ، آماده سازی عکس های خود را آغاز می کند.

 

این امر معمولاً شامل اخذ محصولات موردنظر از مشتری و همچنین هرگونه وسیله است. یک عکاس تبلیغاتی همچنین مکان عکاسی را تعیین می کند. بسته به سبک تبلیغات و نوع محصول ، برخی از ساقه ها ممکن است در فضای باز و برخی دیگر در خانه انجام شود. همچنین ممکن است مدلها در عکسهای تبلیغاتی گنجانده شوند. به عنوان مثال ، ممکن است محصول در دست داشته یا از آن استفاده کنند. تبلیغاتی که افراد حرفه ای با ارائه خدمات ارائه می دهند معمولاً خود مشتریان را مجبور می کنند تا سوژه عکس ها باشند.

 

هنگامی که همه چیز تنظیم و آماده شد ، یک عکاس تبلیغاتی معمولاً چندین عکس می گیرد. در حقیقت ، غیر معمول نیست که یک حرفه ای صدها یا حتی هزاران عکس را در یک عکس بگیرد. با این وجود معمولاً فقط از تعداد کمی از این عکس ها استفاده خواهد شد ، زیرا بسیاری از آنها دارای نقص هستند.

 

کارهای پس از تولید و رتوش عکس نیز اغلب در شرح شغل یک عکاس تبلیغاتی گنجانده شده است. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از عکس ها نیاز به هوازدنی ، برش یا ویرایش دیگری داشته باشند. جلوه های ویژه افراطی تر نیز می توانند با استفاده از نرم افزار ویژه ویرایش عکس ایجاد شوند. به عنوان مثال ، بیایید تبلیغ احتمالی یک نوشیدنی با طعم سیب را در نظر بگیریم. به جای استفاده از عکس بطری ساده ، یک عکاس تبلیغاتی می تواند با قرار دادن دیجیتال هسته سیب در جایی که مرکز بطری است ، تصویری جالب ایجاد کند. این تصویر نه تنها از نظر بصری جذاب تر است ، بلکه طعم سیب تازه را نیز به تصویر می کشد.

الزامات آموزش و آموزش عکاس تبلیغات

صنعت تبلیغات بسیار رقابتی است و کسانی که علاقه مند به ایجاد یک حرفه موفقیت آمیز در زمینه عکاسی تبلیغاتی هستند ، معمولاً به نوعی آموزش رسمی نیاز دارند. برای مثال ، مدرک عکاسی از یک آموزشگاه معتبر عکاسی ، راهی عالی برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است. کسب این نوع مدرک دانش آموزان را قادر می سازد مهارت های عکاسی خود را تقویت کرده و تجربه ارزشمندی کسب کنند. بسیاری از آموزشگاه های تبلیغاتی دوره ها و برنامه هایی را برای علاقه مندان به مشاغل عکاسی تبلیغاتی نیز ارائه می دهند. این نوع مدارس به دانش آموزان امکان می دهد مدارج متمرکزتر مورد نیاز برای مشاغل تبلیغاتی را کسب کنند.

چشم انداز شغلی

بیشتر افراد علاقه مند به شغل عکاسی تبلیغاتی اغلب قادر به یافتن کار در آژانس های تبلیغاتی بزرگ خواهند بود. در بیشتر موارد ، کسانی که تازه کار خود را شروع می کنند معمولاً در موقعیت های سطح پایین شروع می شوند ، زیر نظر مدیران هنری یا عکاسان ارشد کار می کنند. همانطور که آنها تجربه بیشتری کسب می کنند و ثابت می کنند که می توانند بدون نظارت کار کنند ، پس از آن معمولاً در شرکت بالا می روند. مشاغل عکاسی تبلیغاتی آزاد نیز کاملاً رایج است. همچنین برخی از عکاسان تبلیغاتی ممکن است دریابند که مشاغل آزاد در واقع پاداش و سودآوری بیشتری دارند. برای موفقیت در این نوع مشاغل ، عکاسان باید بسیار با استعداد و به همان اندازه مصمم باشند.

عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

ایندکسر