جک هیدرولیک یا سیلندر هیدرولیک

پیستون عضو متحرکی است که بهوسیله گژنپین به شاتون وصل میشود و به وسیله شاتون قدرت حاصل از احتراق سوخت در محوطه سیلندر را به میل لنگ منتقل میکند. در نتیجه سرعت در موقع حرکت به داخل بیشتر از سرعت در موقع حرکت خروجی می باشد. سرعت حرکت سیلندر وابسته به دبی روغن ورودی و سطح مقطع سیلندر و میله پیستون آن می باشد. پیستون های آلومینیومی در نتیجه افزایش دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن است سبب از بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و همین امر سبب می شود که باز هم بیشتر انبساط یابد.اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب خود سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن است موتور آسیب ببیند. بنابراین پیستون با لقی کمتری ساخته می شود. این بدان معناست که لقی در این پیستون میبایست اندکی بیشتر از لقی در پیستونهای چدنی باشد، معمولا برای جلوگیری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی استفاده میشود که در ذیل چهار روش رایج آنها را به اختصار میکنیم.

در گذشته تمام پیستونها با تاجی صاف طراحی میشدند اما امروزه بسته به نوع موتور این سطح طراحی متفاوتی دارد. در تصویر زیر نمونه ای از یک سیلندر هیدرولیک که برگشت فنری می باشد را مشاهده می کنید. چون در هر چرخش میل لنگ، دو برابر کمپرسور تک اثره، کار انجام می دهند. در فرآیند کاری موتور و در زمانی که عمل انفجار مخلوط سوخت و هوا روی میدهد، به دلیل بسته بودن بخش بالایی محفظه توسط سرسیلندر، باید بخشی وجود داشته باشد که بتواند با حرکت در سیلندر، نیروی تولید شده را به حرکت تبدیل کند. در این سیلندر ها با برداشتن فشار، پیستون به کمک نیروی فنر به حالت اولیه خودش برمی گردد. آنچه در سیلندر هیدرولیک عامل حرکت محسوب می شود، نیروی سیال تحت پیستون وسنر فشار است. به علت به وجود میله پیستون در سمت راست، حجم فضای خالی کمتری نسبت به سمت چگ یعنی از از سمت پشن پیستون می باشد. تکیه گاهها یا سطوح عبارتست از لبههایی که بین شیارهای رینگ قرار گرفتهاند بگونهای که رینگها را در شیارهای خود نگه داشته و حمایت میکنند. پیستون های بیضی شکل که برای جلوگیری از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود با ابعاد خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر است و قطر پیستون در روی محور ۴۵ درجه ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است.

در شکل زیر چند نمونه رینگ پیستون را مشاهده می کنید. در تصویر زیر نمونه ای از یک سیلندر هیدرولیک که در دوطرف کار انجام می دهد را مشاهده می کنیم؛ واضح است که سرعت حرکت دو میله پیستون با هم برابر است. در موتورهای دیزلی، قطرهایی با اعداد متفاوت دیده می شود. یکی از مباحث مهم در سیلندر های هیدرولیک، نحوه آب بندی آنها در هنگام تحت فشار قرار گرفتن می باشد. در بعضی از پیستونها مواد فولادی بصورت حلقهای در موقع ریخته گری داخل پیستون قرار میگیرند. همانطور که می بینید از سوپاپ های ۵ و ۷ برای کنترل ورود و خروج هوا استفاده می شود. امروزه در خودرو های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به دلیل سبکی و انتقال حرارت بهتر استفاده می گردد، که به دو روش ریخته گری یا آهنگری ساخته می شوند. با مراجعه به صفحه اختصاصی فروشگاه تفنگ بادی ایسام ، تعداد بسیار زیادی از محصولات متنوع از قبیل تفنگ بادی کلت و دوربین دار را خواهید دید ، از لیست قیمت تفنگ ساچمه ای اطلاع پیدا خواهید کرد ، امکان مقایسه قیمت تفنگ بادی ساخت ترکیه و دیانا را خواهید داشت و در نهایت خریدی ایمن و لذت بخش را بصورت اینترنتی تجربه خواهید کرد.

در این روش برای کنترل کردن انبساط پیستون بر اثر حرارت یک سری شکافهای عمودی و افقی و یا فرو رفتگیهایی در بدنه پیستون ایجاد میگردد. این ازدیاد سوخت در پیستون موجب می­شود که محترق گردد. استفاده ناصحیح از پیستون و مشتقاتش میتواند از مواردی مانند مشکل در سیستم روغنکاری، استفاده از روغن نامناسب برای خودرو، وجود مشکل در سیستم خنککاری و رانندگی با دور موتور بالا به مدت طولانی نشات بگیرد. این رینگ عمل جمع کردن روغن از دیواره سیلندر را برای جلوگیری از نفوذ آن به محفظه احتراق به کمک رینگ تراکم تکمیل میکند و اگر رینگ تراکم جمع کردن روغن را ناقص انجام داده باشد رینگ روغن آن را کامل میکند. در این سال پروژه های پژو پارس ELX و سمند ال ایكس به بهره برداری رسید. از آنجا که پیستون و ادوات مرتبط به آن همگی از آلیاژهای ویژه ای ساخته شده و در پروسه تولید سخت میشوند، نمیتوان از روی ظاهر تشخیص داد که کدام یک اصل است و کدام یک تقلبی. طول پیستونها معمولا کمی بیشتر از قطرشان است و تا حد امکان سبک ساخته میشوند. شیارهای محل قرار گرفتن رینگها در قسمت بالای پیستون میباشند در هر پیستون معمولا 3تا 5 شیار رینگ وجود دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از piston 85 kx دارید، می توانید با ما در صفحه وب piston 4g93 تماس بگیرید.

ایندکسر